top of page
חיפוש

מבוכים ודרקונים

בדרך כלל אני מספרת על המיזם דרך זווית הראיה של הסגל, השבוע אני רוצה שתכירו את המיזם דרך הפרספקטיבה של מנחה חיצוני. מנחה חיצוני מעביר לקבוצה פעילות או סדנה מסוימת בהתאם להחלטת הקבוצה. לדוגמא, מספר קבוצות החליטו כי הם מעוניינים להכיר את המשחק 'מבוכים ודרקונים'. עמותת 'מגן המשפחה' השכירה את שירותיו של מומחה בתחום- משה ימין. משה מדריך ומנחה כ-10 קבוצות שונות של מבוכים ודרקונים ברחבי הארץ והגיע להדריך במספר קבוצות במיזם.


למי שכמוני, אינו.ה בקיא.ה במשחק, אסביר בקצרה כי מבוכים ודרקונים הינו משחק תפקידים המשוחק בעולם הפנטזיה. העולם נוצר על ידי מנחה המשחק והשחקנים מגלמים בו דמויות בדיוניות, כגון: אלפים, גמדים ועוד. המשתתפים במיזם עברו סדנה בת 10 מפגשים, בארבעת המפגשים הראשונים הם.ן למדו את יסודות המשחק ובחרו דמויות, בששת המפגשים לאחר מכן הם התחילו לשחק ולהיכנס אל תוך הרפתקה בה ניסו להציל דמות מסוימת.


משה מספר כי בעזרת המשחק הילדים מפתחים את הדמיון על יד המצאת דמויות ומתרגלים את התקשורת הבין אישית כאשר הם מתאגדים ביחד כדי לפתור את האתגרים העומדים בדרכם להצליח במשימה. בנוסף לכך שזהו הוא משחק מלמד הוא גם כיף. הילדים שאבו מהמשחק הנאה רבה לדעתו של משה דעתו: "הילדים נהנו מאוד.. כאשר הם ראו תמונה של דמות מסוימת הם ממש השתוללו.. הייתי שואל אותם בסוף מפגש איך היה להם והם תמיד נתנו פידבקים חיוביים ולא הפסיקו לדבר על זה עם המשפחה". הילדים סיפרו בהתלהבות להוריהם על המשחק, ההורים התרשמו עד כדי כך שהחליטו לפתוח בעצמם קבוצת משחק של מבוכים ודרקונים.



16 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page