top of page
חיפוש

ניהול עצמי קבוצתי מתוך יומן מסע


"Finishing up the diary" by ishane is licensed under CC BY 2.0

אחת ממטרות המיזם היא 'ניהול עצמי קבוצתי', במילים פשוטות יותר, לאפשר לילדים להחליט בעצמם איך הם.ן רוצים.ת שתראה הקבוצה בה הם נוכחים.ות. השבוע אני מזמינה אתכם.ן להתבונן מקרוב על התהליך ועל האתגרים שהוא מציב בפני המדריכים דרך יומן המסע של דניאל (שם בדוי). לכל אחד מהמדריכים יש 'יומן מסע' בו הוא משתף במאורעות הקבוצה; בתובנות, בהרהורים, בחששות ובהצלחות. דניאל מספר ביומן על 'מפגש תכנון', מפגש בו הקבוצה נפגשת אחת לחודש לערך וקובעת אילו תכנים יועברו במפגשים הבאים.


"השבוע נפגשנו למפגש הקבוע שלנו שבו אנחנו קובעים את הלוז למפגשים הקרובים. דאגתי מאיך שזה ילך בגלל ששני הפעמים הקודמות שבהן עשינו את זה היו בין המפגשים הכי מאתגרים של הקבוצה עד היום. הרגשנו שהשיטות שניסינו פשוט לא עבדו עם הקבוצה וגרמו למפגשים מבולגנים ולא ממוקדים שגרמו למשתתפים לאבד את הריכוז שלהם מאוד מהר וזה גרם להרבה אתגרים לי ולמדריכה איילה (שם בדוי) בהדרכה של הקבוצה. אחרי הסקת מסקנות מהמפגש הקודם, החלטנו הפעם לעשות את זה דרך הקהוט. שבוע לפני המפגש פתחנו קובץ בגוגל דוקס, בו כל אחד יכול לערוך, וביקשנו מהמשתתפים לרשום שם את כל הרעיונות שלהם לגבי מה היו רוצים שיקרה במפגשים הבאים. כך, מפגש התכנון יהיה מוקדש רק להחלטה ודירוג של איזה רעיונות הקבוצה רוצה דרך הקהוט ולא למחשבה על רעיונות. התחלנו את הקהוט, שעבד כך שכל שאלה היא רעיון למפגש ועל המשתתפים לדרג כל רעיון מ0-3. נסדר את הלוז לפי הרעיונות עם הכי הרבה נקודות. במהלך הקהוט כבר שני משתתפים אמרו כי הם אוהבים את השיטה הזאת יותר ממה שהיינו עושים בדרך כלל."


דניאל מספר ביומן המסע על הניסיונות הראשוניים לשיתוף הילדים בקבלת החלטות לגבי סדר יום וכיצד הקהוט התאים למטרה בקבוצה זו. במקרה זה, הקהוט אפשר למשתתפים מצד אחד להחליט בעצמם אילו תכנים יועברו במפגשים הבאים, ומצד שני מסגר את חופש הבחירה למשחק המצמצם את כלל האפשרויות למספר רעיונות שנבחרו מראש. בצורה זו, תהליך קבלת ההחלטות של הקבוצה נהפך להיות קליל ומהנה ולא מלאה ומעייף.


יומן המסע מאפשר לנו לראות את התכנון והחשיבה לפני מפגש, את תשומת הלב לפרטים לכל אחד ואחת מהמשתתפי'ות במהלך המפגש ואת התובנות והמסקנות לאחריו. בפוסט הבא אדון ביומן המסע ככלי המאפשר לעקוב אחר השינויים של הקבוצה והמשתתפים, הן ברגרסיה והן בצמיחה.


6 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page